woensdag 9 december 2009

dag 4 2 december

De ochtend begon al om vier uur vanochtend (of kan ik beter zeggen... vannacht?), voor mij minder erg want ik had tenminste tot vier uur geslapen. De nacht ervoor begon ik al om 1:30 met spoken. Om 8:30 zaten we in de auto naar de Grand Floridian en Elora was alweer moe (yikes... jet-lag.... ik had niet verwacht dat ze er zo onder zou lijden). Ze zat te gapen en was weer eens gezellig dwars. Niet prettig dus. Daan, die gisteren al had aangeven niet zo lekker te zijn, was vandaag helemaal beroerd. Dus de zombie familie ging weer eens op pad.

Toch hadden we er zin in, we zouden gaan ontbijten met Mary Poppins, Alice in Wonderland, the mad hatter, winnie the pooh en tigger. Aan de voorkant van de Grand Floridian hebben we nog wat foto’s gemaakt bij de koets die er staat. Elora was aan het mopperen en een aardige cast member maakte een grapje en kreeg haar weer vrolijk (ja toch disney magic of zij bezitten over een drug die ik ook graag wil hebben?!!) De binnenkant van de Grand Floridian is prachtig en we keken onze ogen uit naar het schitterende peperkoekhuis. Als ik daar in zou wonen, zou ik snel dakloos, maar niet hongerig zijn ;)
Daarna hebben we ons ingecheckt en wilde Elora beslist niet op de foto bij de kerstboom… balen!! Ik moet er nog steeds aan wennen hoor, dat puber gedrag!



Maar… eenmaal binnen was Elora van haar onkarakteristieke slechte bui af en zat ze al snel helemaal verliefd te staren naar Winnie the Pooh. Helaas liep Pooh bear haar geloof ik 5x voorbij en ik begon Pooh al een beetje onsympatiek te vinden. Stiekem fantaseerde ik over welke plekken ik mijn voet wilde plaatsen op dat zachte gele lichaam toen ik mijn dochtertje zo teleurgesteld Pooh zag nastaren en mij dan aankijken en zeggen: "Nee... hij ziet me weer niet!". Tigger maakte Pooh's gedrag gelukkig helemaal goed. Ik ben geen triggergirl, maar deze tigger was geweldig. Hij was zo lief en knuffelig en Elora was helemaal in lurve. Daarna kwam Mary Poppins en die was ook zo lief. Hele verhalen hield Elora tegen haar pp en je kon zien dat ons meisje een beetje onder de indruk was. Ze was heel eerbiedig naar mary toe.



Uiteindelijk kwam Pooh toch ook en maakte het weer helemaal goed. Elora geloofde niet dat Alice ook een karakter was en ze dacht dat ze een gewoon meisje was. De mad hatter vond ze eng en wij moesten erg om hem lachen.. Hij bleef de hele tijd in zijn rol, gaaf hoor.



Daarna snel naar het hotel voor een dutje, want ons eten stond vroeg gepland. Al vroeg stoned we weer klaar om naar de Magic Kingdom te gaan, naar de Liberty Tree tavern. Voordat we naar binnen gingen kregen we nog het begin van de Princess and the Frog parade mee. Wat leuk zeg, we kregen ook allemaal New Orleans beads om om te hangen.



Liberty tree tavern was geweldig. Zo knus en gezellig en het eten was ZALIG… heerlijk, als ik aan de roast beef denk ga ik weer kwijlen. Er werd goed voor ons gezorgd. Na het eten hebben we snel wat ritjes gedaan (spookhuis, country bear jamboree en hall of presidents) en daarna gingen we klaar zitten voor Spectro magic parade. Elora was verliefd op het spookhuis en ze wil er echt nog eens in. De Parade was geweldig en daarna hebben we nog genoten van wishes. Het enige wat wat minder was aan een anders perfecte avond, was de belachelijk lange rij naar de mono rail. Het duurde dik een uur om naar de parkeerplaats te komen en Elora, Daan en ik zaten er helemaal doorheen.

Toch was het een fantastische avond

4 opmerkingen:

  1. Wat een avonturen voor zo'n klein meisje en haar familie. We zijn weer helemaal bijgelezen en gerustgesteld dat alles (nou ja het meeste toch) naar wens is verlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het ook allemaal gelezen. Hopelijk is de jetlag gauw over......

    Geniet ervan daar!!

    Groetjes Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Chanti,

    Eindelijk is je weblog dan echt van start, en jullie hebben het goed naar jullie zin hier.

    Helaas is voor ons het laatste dagje aangebroken en vrijdagochtend gaan wij weer richting vliegveld om zaterdag weer te kunnen genieten van het Nederlandse weer....

    Groetjes vanuit Kissimmee,
    Pieter & Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo Chanti en familie, fijn om een stuk van jullie avonturen daar te kunnen lezen, ziet er allemaal heerlijk uit!! Die jetlag, tja, daar hebben wel meer kids last van, gaat toch wel redelijk snel over. Geniet met volle teugen en maak maar een mooi verslag, voor ons hier in een nat Nederland!!

    BeantwoordenVerwijderen