dinsdag 15 december 2009

dag 15 (13 december)

De akela in mij stak haar akelige (of is dat akela-ige?) hoofd omhoog toen iedereen op zijn gemakje stond te tutten vanochtend. "Kom op mensen, we willen bij tijds in de Magic Kingdom zijn, want ik heb de les al geleerd dat als we later gaan, we langer in de rij staan en aangezien we alleen maar de ochtend gaan, zien we dan helemaal niets!". Want het is een feit, de dagen gaan snel en telkens als we een ochtend in het park zijn, zien we hooguit 4 a 5 attracties (soms zelfs minder).




Het is moeilijk om even op te schieten met 3 volwassenen en een kind op de kamer, je loopt elkaar toch soms in de weg. Maar, we waren redelijk op tijd de deur uit en hadden de opening ceremony van de Magic Kingdom nog maar net gemist. Op naar fantasy land, waar de rij voor Peter Pan al gevormd was. Poeh he, en dit is dan een rustige dag? Ik wil niet weten hoe het hier is tijdens drukkere seizoenen.



Peter Pan en dan Winnie the Pooh (een van Elora's favorieten) en op naar Toon Town, want Elora wil met Tinkerbell op de foto. Eerst nog even in de Barnstormer, want dat is een achtbaan voor kleintjes... Elora's eerste achtbaan en ze vindt het helemaal geweldig!!!



Dan in de rij voor de fairies... want het is geen Disney als het geen rij heeft. Het enige waar ik tot nu toe in Disney bijna nooit voor in de rij heb moeten staan zijn de toiletten (BIJNA nooit) De rij is niet heel lang... maar gaat zooooooo langzaam dat ik een aantal keer overweeg om eruit te stappen. Daan zit lekker buiten in het zonnetje (want na een paar hele koude natte dagen is het vandaag weer bloedje heet en zonnig) een boekje te lezen en ik sta, en ik sta en ik sta maar. Er staan op dat moment twee vaders voor ons en een gezin met een meisje. Elora is de rij aan het vermaken. Ze hangt te clown uit en probeert alle kinderen te zoenen. *Yikes* Mensen moeten om haar lachen en het valt me op dat ze hier veel aandacht krijgt. Iedereen vindt haar zo 'cute' of 'funny'. Ik kijk eens om me heen en zie toch mooiere en schattige kindertjes, maar die van mij steelt toch wel de show. Dat komt waarschijnlijk omdat ze niet verlegen en heel erg sociaal is. In het Nederlands kletst ze tegen iedereen aan, trekt ze gekke bekken en krijgt ze mensen aan het lachen. Het is een kleine komiek, zelfs op deze leeftijd al.



De pappa's voor ons staan alleen maar in de rij voor de rest van de familie. Op een van de pappa's komen 6 mensen af en mijn moeder en ik balen als een stekker want ze laten telkens maar een paar mensen toe bij de fairies... de andere pappa heeft een bescheiden gezin van 4.



Gelukkig mogen wij de volgende ronde ook de grote deuren door, om vervolgens daar weer in de rij te moeten gaan staan... pffft.




Maar eindelijk... eindelijk worden we dan door Silvermist opgehaald... die ik met mijn stomme hoofd Rani noem (ja sorry hoor, ik ben een leesbeest en voor dat de tinkerbell films uitkwamen, waren er de boeken en daar heette de watertalented fairy: Rani) Silvermist was aardig, maar ze sprak een beetje haar tekst op en was niet zo spontaan. Elora vond er niet zo veel aan want ze was haar telkens aan het vertellen dat ze Tink zag (die verder op in de rij stond)


Tinkerbell was fantastisch. Elora had de grootste lol met haar en het was zo schattig om te zien. Maar hoe leuk Tink ook was, mijn favoriet was toch echt Rosetta! Wat een leuke griet was dat zeg. Elora trok een gek gezicht naar haar en ze moest zo lachen. Elora had haar handen op haar wangen gedaan en keek heel verbaasd en Rosetta deed haar na. Ze keek naar de fotograaf en zei: "She is so funny!!!" Elora stal de show en toen liet Rosetta aan Tinkerbell zien wat Elora deed en moest Tink ook lachen. Toen we weg liepen zei Rosetta tegen de fotograaf: "What is the number of that picture? I want one for myself". Ik was ZO gevleid.




Na een leuke tijd bij de fairies, (ja ja, het was het lange, lange wachten waard) hebben we nog even minnie's huisje bekeken, maar de rest van Toon Town hadden we geen tijd meer voor, want we hadden een ADR bij Winnie the Pooh in the Crystal Palace.




Net als alle populaire vonden wij wel dat de characters iets minder de tijd hadden / namen voor de kinderen. Het was wel echt weer heel leuk. Elora zat te stralen en vooral Piglet was heel erg leuk met haar.





's middags ging Elora even slapen en Daan en ik hebben lekker even in en bij het zwembad gehangen om toch een beetje een 'tropisch vakantie gevoel' te hebben en een beetje bruiner terug te komen. Want echt bruin zijn we nog niet. Meer: "niet-meer-lijkbleek".



Elora kon de slaap niet goed vatten en ze sliep maar een uurtje. Ze slaapt hier relatief weinig maar is gelukkig wel vaak vrolijk. Toch merk ik dat de vermoeidheid wel aan het inslaan is, want ze is wat sneller gepiqueerd dan normaal (wij ook trouwens hoor, wij zijn ook stiekem moe, het is toch wel intens dit)



om 17:00 stonden we in de Grand Floridian bij de 1900 Parkfare om te eten met de hele cinderella familie. Het was in een woord geweldig en ik vond het het leukste character diner die ik tot nu toe heb gedaan. Wat kregen de kinderen toch een aandacht en wat was het leuk gedaan. We moesten even wachten op de characters, want we zaten helemaal achteraan. Voor dat de characters bij ons kwamen, was er een dans van de prins en cinderella. Elora zat al verliefd naar de prins te staren toen hij de tafels rond ging. Toen de prins en cinderella klaar waren met dansen nodigde de prins en Cinderella de kinderen uit om te dansen. De prins had al een danspartner dus cinderella bood Elora een lege hand aan (die had ook al een meisje aan haar hand) Maar Elora wilde liever met de prins dansen en dus wachtte ze even. De prins vroeg haar ten dans en ze was helemaal in de zevende hemel. Toen haar dans met de prins voorbij was rende ze snel naar cinderella en mocht ze ook nog met haar dansen. En daarna knuffelde Elora iedereen die geknuffeld wilde worden.



Na het hele dansen gingen we weer aan tafel. Lady Tremaine was als eerste bij onze tafel en Elora ging 'boos' met haar poseren. De boze stiefmoeder was echt zo leuk met haar. Wij vonden het heel leuk maar Elora zag al dat de prins eraan kwam.




Ik vertelde de prins dat hij Elora's "first crush' was en hij vertelde me dat hij daarvan moest blozen. De prins was heel galant en Elora was helemaal in lurve!! Ze was er zo vol van.



Cinderella was een van mijn favorieten, ondanks dat ik de cinderella's tot nu toe een beetje saai vond. Deze was zo lief, ze ging bij Elora op de stoel zitten en na heel veel geknuffel en gebabbel zei ze, terwijl ze haar arm om Elora heen sloeg: "I think I'll keep this one". We waren zo vertederd dat de tranen in mijn ogen stonden.




Toen was Anastasia aan de beurt en Elora probeerde haar een roos aan te bieden. Anastasia was allergisch en maakte er een show van. We moesten erg lachen. Drizella vond ik de leukste van de zusters en met beide zusters ging Elora met een stout gezicht op de foto, het was hillarisch.




na het eten zijn we nog even naar de mall gegaan en hebben we inkopen gedaan die we eigenlijk niet nodig hadden, maar wel leuk vonden ;) Heerlijk hoor dat creditcard trekken, ik heb dat nog nooit gedaan in mijn leven, maar ik voel me behoorlijk rijk. Ook voelde ik me een tikkeltje schuldig toen ik hoorde dat het meisje achter de kassa 2 banen en een fulltime studie had. Poeh he, respect hoor!! (tja ik kan het niet helpen, ik ben een babbelkous en ik heb de hele dag met iedereen aanspraak... hihi)



met beurse voeten kon ik me eindelijk op mijn bed gooien... (het voelt of ik op blauwe plekken loop, zo ontstoken zijn mijn voeten)


1 opmerking:

  1. Wat een geweldige dag!!!
    Niet te geloven.
    We zitten hier in de sneeuw en vrieskou..brrr.

    geniet nog maar lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen