vrijdag 11 december 2009

dag 12 10 december

Het wordt een niet Disney dagje voor ons vandaag en het voelt als een cultuurshock. Om 8:30 stappen we uit in een donkere parkeergarage bij king kong 208. Vrolijk kwetterend lopen we bijna het bordje waar we staan voorbij… maar gelukkig heb ik van ons lesje bij Hollywood studios geleerd en vraag ik het nog even aan de mevrouw die er niet zo vrolijk bij staat. De sfeer is hier al gelijk anders, een aantal ‘cast members’… of hoe ze dan ook heten in Universal, zit er uitgezakt met een chaggerijnig hoofd en een sigaret tussen de lippen bij. Maar dat mag onze pret niet drukken. Eenmaal op het Universal terrein (nog voor we Universal ingingen) besloten we eerst wat te ontbijten en na een nogal een omslachtige zoektocht (waarbij we terrecht kwamen bij het restaurantje waar we waren begonnen en die we in de eerste instantie hadden afgekeurd) kregen we toch wat naar binnen. Ik zat al te wiebelkonten want het was nu negen uur geweest en ik wilde het park in, want dat was nu open. Dus als een akela die over haar welpjes waakt, gidste ik iedereen het park in.




Tot onze verbazing was het park wel open, maar de meeste attracties dus nog niet. Mijn eerste reactie was:"HUH??" De meeste dingen gingen pas om 11:00 open (nou ja zeg??) en na een tijdje troosteloos rond gebanjerd te hebben (want het weer begon ook om te slaan en het werd steeds kouder en grijzer) kwamen we uit bij Jimmy Neutron. Elora was te klein voor deze attractie, maar ze mocht op de 'stationary seats' (de stilstaande stoelen) Omdat mijn moeder en ik wel in de bewegende stoelen gingen kregen we een protest van Elora, die liever bij haar mamma in het spannende gedeelte wilde zitten. Tja meid, nog even doorgroeien vrees ik!



Daarna in de rij bij Shrek. Er waren weinig mensen in het park, maar toch moest je telkens lang in de rij staan. De rijen bij Universal zijn niet zo slim in elkaar gezet en dat is best irritant, als ik eerlijk mag zijn. Soms stonden we in de rij terwijl er geen mensen voor ons waren, omdat we moesten wachten op een opening video, die ze pas afspeelde als er meer mensen waren. Een tikkeltje frustrerend als je al dagen met blaren op je voeten rondloopt en je lichaam al het pretparken geweld niet meer zo goed kan verwerken.



Shrek was leuk, maar ik had het gevoel dat het het zelfde verhaal was als de 3d film die je op dvd kan kopen (ik weet het niet zeker, maar het kwam me zo bekend voor) Daarna gingen we naar de terminator 3d en tot onze verbazing mocht Elora hier ook in. Ze vond het vuur en de robots het leukste zei ze. Een jaar geleden zou ik iemand hebben uitgelachen als ze me hadden gezegd dat ik mijn 'nog-geen-drie-jarige-dochter' mee zou nemen in de terminator. Maar Elora is anders dan ik verwacht had van kleine meisjes... ze houdt juist van eng. Waar Elora nachtmerries van krijgt is zielig. Ze kan niet tegen huilende mensen of tegen verdriet. Of als mensen boos op haar zijn. Dit weet ik, want ze praat in haar slaap. Ik heb haar nog nooit horen dromen over enge monsters of andere griezels. En ze zoekt juist enge prikkels op (een van haar favoriete speeltjes is een schuimrubber doodshoofd... ja echt waar, dit verzin je toch niet?)





Maar goed, terminator 3 d was niet eng, maar de horror makeup show wel en Elora is met nanna lekker weg gegaan. De monsters vond ze niet eng, maar wat ze heel naar vond is toen ze een vrijwilligster met een nepmes in de arm sneden. Nou moet ik zeggen, het meisje was heel overtuigend met gillen en weg proberen te komen. Niet overdreven hard, maar wel overtuigend. En Elora dacht dat het echt was (zelfs toen ze zag dat het bloed werd weggeveegd. Ze ging niet huilen ofzo, maar vroeg ons heel bang of die mijnheer haar ook ging snijden en daarna vertelde ze me dat dat echt pijn deed. Ze vond die mevrouw ook heel zielig en wij vonden het maar goed dat ze de rest van de show niet zag.



Eenmaal uit de horrorshow kwamen we mijn dochter en moeder tegen voor een winkeltje, waar Marilyn Monroe en Lucille Ball met Elora aan het knuffelen waren. Ze riepen me toe dat ze Elora wel wilden houden en dat ze haar zo 'adorable' vonden. Elora vond de aandacht geweldig en op haar voorhoofd stonden twee grote rode lippen... 'courtesy of Marilyn Monroe' Ik was helemaal vertederd.



Na nepbloed en geacteerd geweld zijn we naar E.T. gegaan en ik geloof dat Elora verliefd is geworden op dit wezentje. Ze riep in de rij al heel hard: "E.T. ik kom je redden!!" De fietsen waren erg spectaculair en Elora zat verwonderd om zich heen te kijken. Het was zo schattig. Ze vond het zo leuk dat ze met haar nanna nog 2 keer is gegaan terwijl mam en paps wat gingen eten. Ik ben ook nog even in de Simpsons ride gepiept tussendoor. Leuke rit, alleen jammer dat ik met het meest irritante puberjong van de wereld deze rit heb moeten doen. De etter had deze rit al duizend keer gedaan en wist de tekst uit zijn hoofd en die besloot hij met ons te delen. Net voor het door de karakters werd gezegd. Ik kan je vertellen, dat haalt de humor er goed uit. Maar gelukkig bleef het een leuke rit en heb ik erg kunnen lachen om alle effecten.



Tijdens onze dag ging het een aantal keer goed stortregenen, dus we hadden poncho's gekocht en liepen als een soort wandelende vuilniszakken (je zou ze bijna in de muppetshow verwachten) door het park heen. Om half vier besloten we dat het genoeg was en gingen we terug naar huis. Ik had een beetje een onbevredigd gevoel, want we hadden nog niet de helft van het park gezien en er waren een aantal attracties die ik nog heel graag wilde doen. Nou ja, komt misschien nog wel.



Elora viel in de auto als een blok in slaap (gek he?) en mijn moeder besloot gezellig met mijn iphone bij haar te blijven zitten terwijl ze sliep. Daan en ik gingen even met onze voeten omhoog naar de hotelkamer. Ondertussen kon ik ook nog even mijn aankopen in de zawadi marketplace ophalen (jippie) Toen mamma en Elora weer terugkeerde naar de kamer hebben we ons weer aangekleed en zijn we maar naar de i4 gereden om te zien of we ergens wat konden eten. We kwamen uit bij KOBE, een japanse steakhouse waar we aan de plaat gingen eten. Erg leuk en Elora keek haar ogen uit. Ze was een klein beetje aan het kliederen met haar eten (tja haar coordinatie was niet meer zo geweldig na al die lange vermoeiende dagen) maar ze heeft echt zitten bunkeren als een bootwerker. Vooral de kreeft ging er goed in.



Het was weer een lange late dag geworden en na het eten zijn we doodmoe naar huis gegaan. Daan en ik hebben nog even een aflevering van de Mentalist gekeken, maar toen was het voor ons ook licht uit. Elora was zo weg. Het was ook al weer rond tien uur.

1 opmerking:

  1. Leuk te lezen dat jullie zoveel Disney Magic beleven, tja, dan kan de sfeer in Universal een beetje tegenvallen, vooral met al die poncho's. Geniet maar fijn verder!!

    BeantwoordenVerwijderen