donderdag 10 september 2009

3 1/2 maand te gaan (August 12, 2009)

Over een week of 3 is het tijd om te gaan reserveren voor de restaurants. Ik merk dat ik dit toch een beetje spannend vind omdat het rooster dan echt vast moet staan en laat ik het nu net zo leuk vinden om uit te zoeken wat er allemaal kan! ... En laat ik me nu ook iedere dag bedenken over welk restaurant toch echt het lekkerste is. (Tja dat krijg je als je al maanden op dieet bent, mijn 'cravings' veranderen met de dag) Wat me ook dwars zit is dat ik niet zo goed weet hoe die hele ADR bussiness te werk gaat. Ik hoop dat we voor die tijd alle gegevens van het hotel hebben, maar ik heb er een hard hoofd in (alles lijkt een beetje mis te gaan wat door het reisbureau wordt geregeld). Op internet lees ik ook overal tegenstrijdige berichten en menig horrorverhaal over het hele reserveren van de restaurants. Een aantal restaurants schijnt bijna onmogelijk te zijn om een ADR (Advanced dining reservation) voor te krijgen en zelfs als je er een krijgt, maar je krijgt het niet vroeg genoeg kan het zijn dat je uren moet wachten op een plekje... pfft, dan hebben wij het met Nederlandse restaurants wel makkelijker.

Maar goed... on to better things:

Na veel overweging hebben we (okay, IK, maar gelukkig ben ik erg overtuigend) toch besloten om 2 dagen Universal studios te gaan doen. In de eerste instantie vonden we 1 wel genoeg. Islands of Aventure had toch alleen maar achtbanen dachten we en met een klein kind en een man die niet al te gek is op achtbanen leek het geen goed plan. Maar... het bleek wel mee te vallen met die achtbanen en er was wat meer in de aanbieding. Daarbij mogen we ook 'hoppen'  net als bij Disney en betwijfel ik of we Universal Studios wel echt in 1 dag kunnen bewonderen. Ik ben erg benieuwd naar de Islands of Adventure en vind het echt super dat we daar toch naar toe gaan, vooral de spiderman rit peaks my curiosity. Er is inderdaad wat minder te doen voor Elora (Niet alle parken zijn zo op kleintjes gericht als Disney), maar ze hebben een hele leuke speeltuin en de kans dat het maar een half dagje wordt is aanwezig. En anders gaan we toch parkhoppen! Elora is een kind die zich snel vermaakt. Ze kan echt van alles genieten, dus dat zit wel snor (of misschien zelfs wel baard *smirk*)

Over Universal gesproken, er zijn een aantal dingen waar ik over twijfel of het wel zo slim is om Elora daarin mee te nemen. Zoals de Jaws rit. Elora lijkt beslist niet bang van haaien en kijkt regelmatig mee als we op Animal Planet of Discovery channel een documentaire over haaien kijken. Ze vindt het niet eng als de haai met zijn grote bek uit het water komt schieten (ik trouwens wel, *bloos* want ik heb het niet zo op haaien) Maar dat is toch anders dan als zo'n grote robot haai uit het water komt vlak bij je boot.
Is het wel wijs om zo'n klein meisje mee te nemen of zou ze daar juist bang van kunnen worden?

Aan de andere kant wil ik haar ook niet truttig behandelen en er is dus een hele grote kans dat ze het juist geweldig vindt. Heb ook geen zin in hoge therapie kosten als ze straks achtien is! Een verwijtend vingertje dat ik mijn kind emotioneel heb beschadigd, omdat ik haar in ritjes heb meegenomen waar ze nog niet aan toe was, mag mij bespaard blijven. Het grappige is dat ik altijd heel tuttig was voor andermans kinderen, maar ik wist ook niet dat ik zo'n griezel fanaat zou krijgen als mijn kind. Als er geen spook in zit of iets anders engs vindt Elora het al snel te tam en verzint ze zelf wel iets engs erbij. Toch blijft mijn instinct zeggen.. jaws... maybe not...

Ach, we moeten maar even aankijken hoe bang of niet bang ze is over 4 maanden. Voorlopig laat ik haar de homevideo's zien van mensen die in Jaws the ride zijn geweest. Ze vindt deze geweldig, dus misschien helpt het als we haar voorbereiden. Laat ik eerst maar eens kijken hoe ze op sneeuwwitje reageert. (Ik denk dat ze deze namelijk heel gaaf gaat vinden)


Mijn lijstje staat behoorlijk vol van allerlei speciale activiteiten en entertainment. Niet alle dingen zijn even bekent en voor sommige dingen heb ik lang moeten zoeken en surfen. Een van de dingen die ik hoop dat gaat lukken, is het wekken van Tinkerbell. Dit is een zeldzaam gebeuren wat maar 1 keer per dag door 1 kind kan worden gedaan in the Magic Kingdom. Nu zijn er meer kapers op de kust, dus er is een grote kans dat wij niet de eerste bij de winkel waar Tinkerbell ligt te slapen zullen zijn. Misschien helpt het als we een keer tijdens de extra magic hours gaan in de ochtend. Anders ga ik wel met mijn slaapzak en een kopje koffie de hele nacht voor de ingang van disney bivakkeren, als een rollingstones fan die op een concert-kaartje zit te wachten. Op die manier kan ik met dollemanshaar en wildemansogen de volgende dag op Tinkerbells treasure's kan afstieren en mijn kind naar binnen drukken ;)
Hoe dan ook ik denk dat het een hele bijzondere ervaring zou zijn voor zo'n klein meisje. Het leuke is dat je niet alleen mooie foto's kan maken, maar ook een certificaat krijgt.


Nog een belangrijke verandering is dat we hebben besloten om toch een auto te gaan huren. Eerst stond het hele idee van het disney busje ons wel aan, maar iedereen die een beetje bekent is met Orlando raadt aan om toch maar een auto te huren. En wij zijn in dit soort gevallen echte schapen... Het openbaar vervoer in de disney parken is goed, maar het schijnt erg langzaam te zijn, vooral als je naar een ander hotel wil gaan. En wij willen regelmatig andere hotels bezoeken (nee nee, we zijn geen gekke stalkers). We hebben behoorlijk wat 'meals' op ons verlanglijstje staan in de andere hotels en een reis om de wereld is toch niet zo heel aantrekkelijk in dit soort gevallen. Verder is het leuk om ook een keer rond te kijken bij de andere hotels en bijvoorbeeld de kerstversieringen te bewonderen. Zo ben ik erg nieuwsgierig naar the lifesize gingerbread house (hans en grietje move over!!). Het parkeren is overal op het resort (hotels en parken) gratis (een woord waar ik steed gehechter aan raak, naarmate we meer boeken en kopen voor onze reis) omdat we op het disney resort verblijven. Het is in ieder geval makkelijker om zo ook eens naar de mall, the pirate dinner adventure eetc te gaan, het is wel lekker om wat vrijheid te hebben. (You can take our land... but you can never take our freedom..... oh sorry verkeerd denkbeeld) Met een kind van twee heb ik niet zo'n zin om telkens uit te zoeken welke bus we nodig hebben. Het kaart lezen zal buiten Disney wel een uitdaging worden, dat heb ik sinds ik verwend ben door mijn vriend dubbele Tom niet meer hoeven doen.

Na het lezen van veel reisverslagen (ik ben op de hoogte van de reizen van menig vreemdeling) ben ik er ook van overtuigd dat we best wel wat kunnen gaan shoppen. Dit is voor mij echt een nieuw iets. Stiekem ben ik niet zo'n shopper, maar na 30+ kg kwijt te zijn geraakt kan ik toch wel wat nieuwe kleding gebruiken en voor boekenwinkels afstruinen ben ik altijd wel te vinden (tja een beetje nerdy van me, maar ik zeg: it's chique to be a geek) Er is een disney outlet store, waar we de prijzen toch eens willen vergelijken. Als het goed is krijgt Elora van mijn moeder een make over in de bibbity bobbity boutique (mits ze niet te klein is, ik heb het disney mom forum geschreven maar nog niets terug gehoord, dus ik hoop dat ze dat voor 3 september doen anders moet ik gaan reserveren) Mijn plan is om de jurk in de disney outlet store te kopen, ipv in de bibbity bobbity boutique zelf. Dat zal een stuk goedkoper zijn!

Op ons rooster staat om een keer naar de America Gardens Theatre te gaan in Epcot waar Whoopi Goldberg met een koor het kerst verhaal gaat vertellen. Ik vind Whoopi geweldig en mijn moeder ook. Van die heerlijke jaren 80 films zoals Jumping Jack Flash en Burgler kan ik nog steeds genieten.

Het was een meevaller toen ik er achter kwam dat onze vlucht van continental via Virgin Airlines gaat. Als het goed is krijgen we een heel modern vliegtuig met tv schermpjes in je stoel en een eigen afstandsbediening. Daarmee kun je gamen of rondzappen. Klinkt geweldig!! De terug weg is wat langer dan de heenreis. We gaan dan met British Airlines en stappen over in Newark New Jersey... !!! (nou ja kan ik ook eens zeggen dat ik in Jersey ben geweest... *grijns*) Ik ben benieuwd, al zullen we alleen het vliegveld zien. Het zal wel een heftige reis worden, met 3 vermoeide volwassenen en een peuter. Ik hoop dat het ook allemaal gezellig blijft ;)

Ik ga trouwens nooit meer zo lang van te voren een reis boeken ;) (tenminste niet zonder er iets tussendoor te doen, want soms is het wel handig om van te voren te boeken) Een jaar is mij te lang. Ik kan gewoon niet wachten om te gaan. Ik ben zo benieuwd hoe Daan en Elora gaan reageren, hoe het hotel is, hoe het voelt om op een disney resort te verblijven en zelfs hoe de vlucht gaat. We zullen zien...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten