donderdag 22 oktober 2009

nog 38 dagen en de brieven zijn geschreven

De laatste paar maanden heb ik wat blogs afgewerkt (niet zelf geschreven, maar wel zelf gelezen *grijns*) Het prive leven van menig vreemdeling werd voor mij tentoongesteld tussen koddige foto's en gifjes (bewegende plaatjes voor de wat oudere of web-schuwe mensen onder ons)

Met sommige van deze levensverhalen, die natuurlijk allemaal om de vakanties naar Disney World gingen, heb ik echt meegeleefd. Wat kunnen mensen toch leuk schrijven af en toe. Nu moet ik ook zeggen dat ik wel eens halverwege een blog ben afgehaakt omdat een of andere vage amerikaan toch wel heel opmerkelijke opvattingen had en ik merkte dat ik me daar niet altijd even prettig bij voelde.

Zo heb ik ook dingen gelezen en gezien waar ik geinspireerd door raakte (en soms gewoon super jaloers op werd, *bloos*) Er was een Amerikaanse dame die voor haar dochter briefjes had gemaakt alsof de characters ze hadden geschreven met leuke berichtjes er in. En er was een mevrouw die voor haar dochter schitterende kostuums had gemaakt, zodat ze iedere dag volkomen in stijl en passend bij het park of character diner voor de dag kon komen. Aangezien ik wel een knoop aan kan naaien, maar dit niet netjes kan, is het tweede voor mij geen optie. Maar het eerste wel, ik kan ook voor Elora leuke briefjes maken. Ik weet ook zeker dat ze dat erg op prijs stelt, want hoe klein ze ook is, Elora krijgt nu al graag post.

Tijdens slapenloze nachten heb ik behoorlijk wat rijmpjes bedacht. In de eerste instantie had ik besloten 2 of 3 van deze rijmpjes te maken, maar uiteindelijk heb ik er 1 voor iedere dag (en voor sommige dagen zelfs 2) Ach, als je dan gek gaat doen, do dan gelijk goed gek...

Nu krijgen alle rijmpjes nog een eigen blaadje met het poppetje erop uit wiens naam het verhaaltje komt en dan zijn ze klaar. Envelopje er om en dan maar kijken of ze bij de douane dit niet al te verdacht vinden (laat de envelopjes ook gewoon open... lijkt me wel zo handig) en hopen dat Elora er leuk om reageert. (vast wel, want het is zeldzaam dat Elora niet super enthousiast ergens op reageert)

Ik zal jullie niet vervelen met alle rijmpjes (misschien doe ik dat wel tijdens mijn dagboek die ik daar wil bij houden) maar dit is in ieder geval 1 van mijn favorieten (sommigen zijn niet zo heel erg geinspireerd hoor)

Hey You,


Well, well little girl, do my ears hear this right?

You like Cinderella, that horrible fright?

She’s prissy and girly, sissy and nice..

Yech, little miss perfect really has no vice.

Now we are much more fun to hang around

Good ole Cinders is better for sweeping the ground.

Come and play with us and we’ll teach you how to be bad,

You’ll have the most fun you’ve ever had.

To 1900 Park fare you will come to dine

And my sister and I will teach you to sneer, gripe and whine.

See you tonight!

Anastasia and Drizella.

1 opmerking:

  1. Hey Chanti,

    Wat een leuke weblog enne... wat duurt het wachten lang he, gelukkig hoeven wij nog maar 35 dagen af te tellen !!!

    Groetjes,
    Pieter & Petra

    BeantwoordenVerwijderen