zondag 25 oktober 2009

koffer leed

Na veel 'DOOM' (doem) berichten gelezen te hebben, begon ik het toch een beetje benauwd te krijgen met onze koffers. De website had aangegeven dat de koffers een 'uiterste buitenmaat' van 78 x 53 x 31 hadden. en dat is  dus 4 cm te groot. Het zou ons wel eens $175,- per koffer kunnen gaan kosten. Ik vervloekte de koffer mijnheer al in mijn hoofd.

Dus zelf maar een meetlint gepakt. Eerst ik gemeten en ik nam het allemaal erg royaal. 158 cm was het hoogste waar ik op uit kwam (en dat MET wieltjes) maar ja... dat was de maat van virgin en nog steeds een halve cm (ja echt!!!) groter dan het op de continental website stond. Want 62 inches (na deze even in de size converter geslingerd te hebben) kwam idd toch echt uit op 157,5 cm. ARGL, mensen WAAR HEBBEN WE HET OVER?? een HALVE cm...!!!

Maar goed, Daan het meetlint 's avonds maar in zijn handen gedrukt. En hij is veel efficienter dan ik. Niet maar een beetje gokken en het ruim nemen omdat de koffer rare rondingen heeft... nee Daan houdt een boek tegen de koffer aan en kan zo tussen 2 boeken in de daadwerkelijke maat meten. Wat slim!! Waarom denk ik nooit aan dat soort dingen? Ik ben meer van het, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan!

Enfin, Daan kwam met zijn berekeningen om 155, hooguit 156 uit (ook met wieltjes erbij gerekend) dus het moet toch wel goed zitten? Laat ik het maar gewoon loslaten denk ik.

Verder zijn we weer een stapje dichterbij. Vandaag precies nog 5 weken te gaan (HOEZEE!!) en we hebben gisteren de laatste dingen betaald. Al het geld wat we nu hebben is officieel vakantie geld om te spenderen. Omdat ik nogal een controllfreak blijk te zijn (tja het wordt me ieder jaar een beetje duidelijker) heb ik ook alvast 'worst case scenario's' qua kosten voor het eten op gesteld. Dan weet ik een beetje wat we moeten verwachten en hoeveel geld er naar het eten toegaat en hoeveel geld naar 'leuke dingen'. Ik vind het heerlijk dat verder alle kaartjes al betaald zijn. Alleen het hotel voor Engeland moet nog betaald worden. Als Daan nu binnenkort eindelijk zijn paspoort ophaalt kan ik ook van alles regelen met het reisbureau en de vliegtickets (die ik zelf heb geboekt) naar Engeland. Het is voor mij een opluchting als ik straks alle tickets in handen heb.

De zaterdag voor we weg gaan blijft Elora lekker een nachtje bij haar opa en nanna slapen. Dan kunnen wij de laatste dingen inpakken en alvast de kerstboom opzetten. Want ik vind het leuk om als we thuis zijn gelijk de kerstboom klaar te hebben staan (en denk niet dat ik met jetlag zin heb om de kerstboom op te zetten... hooguit om de kerstversiering die ik in Amerika wil kopen er bij te hangen *grijns*)

Nog steeds hebben we geen goede oplossing voor de kat en dat zit me dwars. We gaan aan onze buren vragen haar te voeren, maar ik vind het zo zielig dat het beest 3 weken bijna helemaal alleen zit. En dan de kattenbak? Kan je wel aan je buren vragen om die te verschonen? *zucht* dit vind ik de minder leuke kanten van het organiseren.

Donderdag zitten we eindelijk op de 'maand' aftelling. Heerlijk lijkt me dat. Ik kan niet wachten!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten